2017. szeptember 6., szerda

"Még több alázat és koncentráció kell"

Ártim Richárd
Az előző idény téli szünetében csatlakozott együttesünkhöz Ártim Richárd, aki februárban öt évnyi szünetet követően tért vissza a nagypályás labdarúgás vérkeringésébe. A 31 esztendős védekező középpályás aktívan űzte a labdarúgást a kispályán, tevékenykedett játékvezetőként így nem kellett újra barátságot kötnie a labdával. Nemrégiben megnősült, így már házasemberként szerzett az előző fordulóban győztes találatot Rudabányán. Interjú.


Talán még nem késő, hogy gratuláljunk a nemrég kötött házasságkötésedhez. Kipihent férjként léptél már pályára az elmúlt két hétvégén?
- Köszönöm a gratulációt! Sajnálom, hogy az első két fordulóban nem állhattam a csapat rendelkezésére, de most ért el az életem egy fontos szakaszhoz, remélem a szurkolók is megbocsátják ezt nekem, és igen most már teljesen kipihent voltam, remélem ez a játékomon is látszott.

Első aszalói találatod három pontot jelentett a csapat számára. Milyen mérkőzésen van túl a csapat, hogyan emlékszel vissza a találatodra?
- Igazából ez már a második találatom, hiszen tavaly a Szirmabesenyő ellen is betaláltam, csak akkor játékvezetői adminisztrációs hiba lépett fel és nem jegyeztek góllövőnek. A csapat egy nehéz brusztolós mérkőzésen van túl, megvoltak a helyzeteink, csak nem értékesítettük őket, így mi tettük magunknak nehézzé a mérkőzést. A gólomra visszatérve egy lecsorgó labdát tettem magam elé és egy jó pattanás után berúgtam a hosszú sarokba. Ez a gól is bizonyítja, hogy nekem is és a társaknak is többet kell lövésre vállalkozni.

Ártim Richárd elsősorban a csapat védekezésért felel 
Hosszú idő után tértél vissza a nagypályás labdarúgásba a tavalyi szezonban. Sikerült már teljesen visszazökkenned a játékba?
- Igen elég hosszú időt kihagytam a nagypályás életből, de a kispályás játék folyamatos volt. A labdarúgásból sosem zökkentem ki, hiszen folyamatosan játszottam különböző kispályás csapatokban. Van bennem hiányérzet a sérülés miatti kihagyás, majd a nagypálya elhagyása miatt. Talán több volt benne, bennem. A nyáron volt több megkeresésem, magasabb osztályból is, de itt Aszalón jól érzem magam és amíg a vezetőség úgy gondolja, hogy nem vagyok a csapat kerékkötője, addig teszem a dolgom.

Egy időre belekóstoltál a játékvezetésbe is, ezután tértél vissza játékosként is a futballpályára. Másképp látod egy ilyen időszak után a labdarúgást?
- A labdarúgás iránti alázatom és a szemléletem nem változott meg. Másképp látom a játékvezetést, most már látom, hogy egy nagyon nehéz és összetett feladat, amit nem lehet tökéletesen csinálni. Arra csak törekedni lehet.

Ártim Richárd harcban a labdáért
Hogyan értékelnéd a csapat eddigi teljesítményét?
- Az aszalói csapat egy nagyon jó erőkből álló együttes, és ezt nem nagyképűségből mondom. Játszottam több csapatban is, magasabb osztályokban is, így van mércém ennek a megállapítására. Azt gondolom, hogy sokkal több van bennünk. Az elmúlt fordulókba is megvoltak a helyzeteink, csak sokkal hatékonyabban kell azokat értékesítenünk. A céljaink megvannak, de ehhez még több alázat és koncentráció kell.

Hétvégén ismét hazai környezetben léptek pályára Szirma ellen. Milyen mérkőzésre számítasz?
- A hétvégén egy szívós Szirmára számítok, azonban nekünk csak magunkra és a játékunkra kell figyelni és minél több  pontot gyűjteni. A kérdést nem kikerülve minden áron meg kell szereznünk a három pontot és lépésről-lépésre haladni a célunk felé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése