2017. május 30., kedd

"Van még hová fejlődnöm"

Bátkai József Máté
Bátkai József Máté az elmúlt évek egyik legígéretesebb játékosa az aszalói utánpótlás csapatban. Az elmúlt két, és az idei szezonjában egyaránt 25 gólnál is többször talált az ellenfelek kapujába. Az éven is a házi gólkirályi cím várományosa az utánpótlás együttesben, ám Bódvaszilason a felnőtt csapatban debütált. Vele beszélgettünk.

Két héttel ezelőtt első alkalommal léptél pályára az Aszalói Sportegyesület felnőtt csapatában bajnoki mérkőzésen. Bár nem sikerült az együttes számára jól a debütálás, milyen mérkőzésen vagy túl?
- Jó néhányszor felmerült már a nevem akkor, amikor segítségre volt szüksége a felnőtt csapatnak. Ugyanakkor korábban nem éreztem magamban azt a teljesítményt, amit én elvárok magamtól, így ha lehetett az ifjúsági csapatban szerepeltem inkább. Az elmúlt hétvégén azonban már nem tudtam nemet mondani, így ha bár keserű is volt a szám íze a találkozó végén, örülök neki, hogy sikerült bemutatkoznom a felnőtt csapatban.

Milyen volt számodra a mérkőzés, hogyan értékeled a saját teljesítményed?
- Nem volt egyszerű találkozó, hiszen bár az első félidőben kiegyenlített volt a játék, a második játékrészben miután emberelőnybe kerültünk, átgázolt rajtunk a hazai csapat. Igyekeztem a legjobb formámat hozni, ami részben sikerült. Persze lehetett volna ez jobb is, ám amit tudtam, kiadtam magamból. Sokat segítettek a társak, hiszen hátulról folyamatosan kaptam az instrukciókat.

Az elmúlt évek egyik legnagyobb tehetsége vagy, hiszen harmadik éve, hogy 25 gól felett termelsz az U19-es csapatban. 19 évesen úgy érzed ideje volt már a bemutatkozás?
- Ha őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy bár bemutatkoztam a felnőtt csapatban, de egyelőre nem oda tartozom. Rengeteget kell még fejlődnöm ahhoz, hogy hosszú távon is a csapat hasznára legyek. Erősödnöm, és fejben mindenképpen gyorsulnom kell, hiszen nagy különbség van a felnőtt és az utánpótlás mérkőzések között. Sokkal jobban kell összpontosítani, és amilyen cselek bejönnek az ifjúsági mérkőzésen, azt felnőtt szinten nem biztos, hogy elfér a mezőnyben.

Milyen típusú játékosnak vallod magad?
- Mindenképpen támadó szellemű labdarúgó vagyok. Talán nagyképűség nélkül állíthatom, hogy ezt a góljaim száma is jelzi. Hál' Istennek, hogy eredményesen tudok futballozni, amivel a csapat hasznára vagyok, ám a többiek nélkül nyilván én sem tartanék ott, ahol.

Két éve bajnoki címet ünnepelhettél az utánpótlás csapattal, tavaly is érem került a nyakatokba, és az éven is komoly esély van arra, hogy a dobogón zárjon az együttes. Ennyire jó generáció a mostani?
- Igen, valóban jó eredményeket értünk el az elmúlt években, és ez az idei is egész jól alakul. Bár talán a bajnoki címről már valószínűleg sajnos lecsúsztunk, egy érmet mindenképpen szeretnénk nyerni ebben a szezonban is. Nincs más dolgunk, mint megnyerni a hátralévő két találkozót.

Milyen rövid- és hosszútávú céljaid vannak a labdarúgással?
- Rövidtávú céljaim közt talán már az előbb válaszoltam, egy érmet szeretnék nyerni a szezon végeztével. Hosszútávon pedig egyelőre nem tudom. Élvezem a játékot, élvezem a futballt, de hogy mit fog hozni a jövő számomra, arra majd választ kapok. Egy-két év múlva mindenképpen a felnőtt csapatot szeretném segíteni a góljaimmal.

Névjegy

Név: Bátkai József Máté
Születési idő: 1998. január 27.
Poszt: középpályás

Pályafutása

2016/2017 Aszaló SE (Megyei II. osztály Északi-csoport) 1/0
2016/2017 Aszaló SE U19 (Megyei II. osztály Északi-csoport U19) 21/31
2015/2016 Aszaló SE U19 (Megyei II. osztály Északi-csoport U19) 24/29
2014/2015 Aszaló SE U19 (Megyei II. osztály Közép-csoport U19) 28/27
2013/2014 Aszaló SE U19 (Megyei II. osztály Közép-csoport U19) 24/9
2012/2013 Aszaló SE U19 (Megyei I. osztály U19) 7/1
2012/2013 Aszaló SE U16 (U16 Keleti-csoport) 15/6
2011/2012 Aszaló SE U16 (U16 Keleti-csoport) 16/1
2010/2011 Aszaló SE U14 (U14 Közép-csoport) 9/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése